وروجک

تصاویر ،شعر

وروجک

تصاویر ،شعر

اعمال شب قدر

بسم الله الرحمن الرحیم


ضمن قبولی طاعات و عبادات شما بزرگواران و تسلیت بمناسبت سالروز ضربت خوردن و شهادت مولی الموحدین برخی از اعمال پر فیض شبهای قدر را برای شما عزیزان باز گو می کنیم.


شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی بخوبی و فضیلت آن نمی رسد و هر عباداتی در آن بهتر از عمل در هزار ماه می باشد در این شب تقدیر هر انسان برای مدت یک سال رقم می خورد و ملائکه به اذن حق تعالی به زمین فرود می آیند و به خدمت امام زمان (عج) رسیده و آنچه برای هر کس مقدر شده را خدمت امام عرض می نمایند و می گویند اعمال شب قدر بر دو است یکی آن اعمالی که در هر سه شب قدر باید انجام داد و دیگری اعمال خاصه هر شب است.


 تعدادی اعمال شب قدرعبارتند از : اول غسل شب قدر ، دوم دو رکعت نماز که در هر رکعت بعد از خواندن سوره حمد هفت مرتبه سوره توحید (قل هوالله الاحد ) را خوانده و بعد از اتمام نماز هفتاد مرتبه  استغفرالله و اتوب الیه  ، سوم باز کردن قرآن کریم در مقابل و دعای  اللهم انی اسئلک بکتابک و ..... (که در مفاتیح الجنان کاملا ذکر شده است ) چهارم ،  قرآن سر گرفتن و خدای بلند مرتبه را به ذات احدیت خودش و چهارده معصوم پاکش قسم دادن. پنجم ، زیارت امام حسین (ع) ششم ، احیاء در این شبها هفتم ، خواندن یکصد رکعت نماز هشتم ، خواندن دعای اللهم انی امسیت لک عبداً داخرا  (که در مفاتیح الجنان کاملا ذکر شده است و به نقل از امام زین العابدین می باشد خواندن دعاهای جوشن کبیر و مجیر و زیارت عاشورا و تلاوت قرآن نیز بسیار تاکید شده .


شبهای قدر ( شب نوزدهم شب بیست و یکم و شب بیست و سوم بوده که قرآن در یکی از شبها نازل شده و هیچ کس نمی داند که شب قدر کدام یک از شب های مذکور است اعمال هر شب به صورت جداگانه به غیر از اعمال مذکور که در هر سه شب می توان به جا آورد را در مفاتیح الجنان در قسمت اعمال شب های قدر آمده است.


التماس دعا

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد پنج‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:36

مرسی از اینکه به یاد ما بودی

الی شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 14:12 http://www.takpar-666.blogfa.com

سلام بهاره جان :
اگه مایلی تبادل لینک کنیم ...
بای

سلام الی جان
خیلی خوشحالم که یک نیم نگاه به وبلاگم انداختی
من که خوشحال می شم تبادل لینگ کنیم
دوست دارم بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد